Bra sagt!

Elin Ivermo har skrivit ett inlägg om något det aldrig kan sägas för mycket av, att kameran inte är det viktigaste när det kommer till att fotografera utan att det ligger i den som använder den. Det är inte lönt att uppgradera sig till ett bättre kamerahus när man inte kan utnyttja sin nuvarande kamera (speciellt om det är en systemkamera) till sin fulla potential...eller i alla fall i närheten av det.

Ni kan läsa mer utförligt på hennes blogg om vad hon tycker och jag håller med henne till fullo, ni hittar inlägget här.


En annan sak som jag kan störa mig på som inte riktigt har med det jag skrivit innan är när man ser en massa köpa en systemkamera trots att fotografering inte alls intresserar dom på det sättet (känner själv tre stycken). Dock kan jag väl inte riktigt klandra andra för det för när jag köpte min systemkamera 2006 så var jag inte i heller så väldans intresserad av att fotografera, dock var där ett litet intresse som nog låg och pyrde under ytan däremot så köpte jag den mest för att jag hade sett den på reklam på tv. =P
Allra första gången jag höll den så kändes det som om jag hade tagit mig vatten över huvudet och jag ångrade det nästan men nu är jag ju jäkligt glad för att jag köpte den trots allt. =) När jag började fotografera så växte intresset mer och mer tills det blev mitt största intresse som det är idag. Varje dag är där något som har med Foto att göra i mitt liv, är det inte att jag själv fotograferar så är det syrran som gör det eller vill ha hjälp och tips kring det eller så kan det vara att jag tittar på foton, läser om foto eller redigering i photoshop mm. mm. =)

Nej, nu ska jag försöka se om jag kanske kan fixa ihop en snygg ny layout som är lite vintrig, får se om jag orkar dock..har ont i huvudet, men här får ni en bild på Iris eftersom detta trots allt ju är en fotoblogg. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0